Jumaat, Disember 23, 2011

Rahsia

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Pernah tak mengalami situasi begini?

seseorang mendekati kita dan memberitahu..

''aku ada benda nak bagi tahu ni, tapi ini rahsia tau, jangan bagi tahu kat orang lain!''

-sememangnya sebelum diberitahu, ianya adalah rahsia, pun begitu setelah diberitahu, rahsia hanya tinggal pada nama...

selalunya situasi ini apabila menyentuh keperibadian seseorang... kononya bersikap baik, tidak mahu menyebar cerita peribadi seseorang.. namun, biasalah.. mulut.. rahsia dijadikan sandarkan untuk bercerita..


lebih parah, setelah rahsia itu diberitahu, kawan itu berjanji bepegang teguh tak akan membocorkan rahsia itu. Namun si empunya rahsia berjumpa seorang lagi rakan, berpesan perkara yang sama.. sebagai modal cerita konon. Dan sekali lagi diiringi pesanan :

INGAT, INI ADALAH RAHSIA!

Apabila rakan bertemu rakan, dan menyentuh perkara sipi-sipi mengenai si empunya diri.. akan terpacul situasi begini:

''eh, macam mana kau tahu? aku pun tahu juga benda ini, tak sangka ya?"

meleret-leret tokok tambah perencah cerita, sehingga rahsia tersebar luas menjadi buah mulut.

kan?

Yang menanggung? entahlah..

-itulah.. apabila ianya rahsia, maka jadikan sebagai rahsia.. harta karun di mulut..

dan

saya ada satu rahsia,

pun begitu sesekali saya tak akan berkongsi dimana-mana.. rahsia yang akan dibawa ke mati..

sebab?

sudah namanya pun RAHSIA.

PRINSIP saya? Rahsia tetap rahsia..

dan saya adalah penyimpan rahsia yang tegar... teramat tegar.

=)

-entry merapu.




1 ulasan:

  1. benda/cerita yang RAHSIA tu la yg best mau dikongsi..haha

    BalasPadam

Tulis-Tulis, nanti saya balas.