Khamis, Julai 21, 2011

Lembu.

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Minggu Teknik dan Vokasional sedang berlangsung di sekolah. Aktiviti yang berkaitan Minggu ini diisi dalam sesi kokurikulum. Semalam, ada pertandingan memasang lampu kalimantang. Jadi pelajar yang terlibat memasang lampu itu diminta berkumpul di bilik ICTL.


Manakala Pelajar yang tak terlibat akan diminta melukis lukisan dimensi kejuruteraan. Sebagai pertandingan juga. Lukisan tercantik dan menepati ukuran dikira sebagai pemenang. Saya hanya memantau sahaja.


Kemudian:


Cikgu! dah siap~!


seorang budak lelaki menghulurkan kertas sambil tersengih-sengih.


Saya berkata: Ha, ok lah tu.. cantik. Eh, nama KAU tak ada ini! Tulis nama KAU di belakang kertas cepat.


Kawan dia menyampuk. Nama dia lembu cikgu!


"Kenapa pulak nama dia lembu??" saya bertanya balik.


"Sebab cikgu panggil dia COW." dia balas sambil gelak.


:)


-Kadang kala saya tersasul memanggil pelajar berdasarkan situasi-

kadang kala saya panggil nama betul pelajar itu, kadangkala awak, kamu dan kau.. bergantung kepada mood dan keadaan.


KAU = COW = LEMBU (bijaknya formula bahasa budak-budak ni)






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tulis-Tulis, nanti saya balas.