Sabtu, Februari 05, 2011

Siapa yang layak!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.


Pernah terfikir tak pasangan kamu mungkin berada dekat sahaja, mungkin berada dalam kalangan keramaian pelajar-pelajar di fakulti kamu ketika berurusan dengan kerani, atau berada di pusat membeli belah ketika kamu membelek baju dan dia melintasi belakang kamu?, atau berada di belakang kamu tatkala sedang beratur di dalam pejabat pos. Mungkin juga berada dalam bas, dia duduk di hadapan, kamu Sedang berdiri di belakang. Tapi kamu dan dia saling tidak mengenali. (Sebelum jodoh datang menemukan kamu dan dia.)


Baik.. Kamu pernah dengar cerita Turn Left, Turn Right? Lakonan Mantap Takeshi Kaneshiro dan Gigi Leung? Dalam Filem ini, Leung berperanan sebagai translator majalah manakala Kaneshiro menjadi violinist.


Jika dilihat situasi, mereka tidak akan bertemu jodoh sampai bila-bila, Telah lama masa berlalu, sering kali di tepi jalan, tangga, mahupun beranda, mereka sering melintasi antara satu sama lain, seorang limpas ke kiri, seorang lagi limpas ke kanan, sering berselisih bahu..


Sama ada mereka menyedari wajah antara satu sama lain, (kerana sering bertemu secara tidak sengaja) dan buat-buat tidak tahu ataupun boleh jadi mereka tidak pernah menyedari langsung akan aturan jodoh kepada mereka.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tulis-Tulis, nanti saya balas.