Khamis, Februari 24, 2011

Saya yang gagal mencerap atau tersalah dengar?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Selepas mesyuarat Kelab Debat bersama Penasihat kami, Encik Nizamudin di bilik mesyuarat Fakulti Sains dan Kognitif, Malim Sarjana, saya dan ahli Kelab Debat Bahasa Melayu telah makan malam di sebuah restoran, Cupak. Seperti kebiasaan, kami akan berborak panjang mengenai pelbagai perkara.


Disebabkan kami ramai, 3 buah meja terpaksa digabungkan. Aini duduk dihujung kiri, saya berada di sebelah kanan meja. Sangat jauh.


Aini: Aku dengar si Suhaimi masuk wad di Hospital Slim River. Esok kita pergi melawat dia nak tak?

Saya: ha? masuk wad, sakit apa?

Musfirah: ya kak Aini, Abang Suhaimi sakit apa?

Aini: dengar-dengar dia kena ***** (kurang jelas)

Saya: Ha? HIV? (terkejut)

Musfirah: Dia kena Demam Denggi . Apalah Abang Fawiz nih !


Suhaimi kena demam Denggi, bukannya HIV. Nasib baik. :)


Suhaimi





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tulis-Tulis, nanti saya balas.