Jumaat, Februari 04, 2011

salah guna

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Saya perlu cepat, untuk mengeringkan baju. Semalam hujan, jadi baju tak kering. Di dobi kolej hanya ada dua mesin pengering sahaja. Satu sedang digunakan, dan satu lagi sudah digunakan, namun baju masih ada di dalam. Tuan? entah ke mana.


Mahu tidak mahu, saya periksa, dan keluarkan sahaja baju dia dari mesin untuk diisi dengan baju saya. Kan saya mahu cepat. Dan saya cuba meneliti, Oh ada baju celoreng Palapes.


Kalau difikirkan, dia boleh berfikir. Atas kapasiti menjadi pelajar cerdik yang memasuki IPTA. kalau difikirkan dia boleh membanding bezakan. Tapi...


Mesin pengering baju adalah untuk keringkan baju sahajalah! bukan untuk mengeringkan kasut, tahu? Sudah terang lagi bersuluh pesanan yang ditampalkan pada mesin menyatakan bahawa ianya hanya tujuan pengeringan pakaian.


Mesin itu sudah berbau hamis dengan bau kasut. bercampur aduk dengan baju dan baju dalam sekali, ianya hanya untuk wanita... sangat pengotor bukan? Wanita pula tu.


P/S: Mungkin dia seorang PALAPES yang tegar..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tulis-Tulis, nanti saya balas.